Súkromná spoločnosť na ostrovoch sa totiž rozhodla, že „vyjde ženám v ústrety" a dopraje im predpis antikoncepcie online. Netreba ísť na vyšetrenie, netreba kontaktovať lekára, stačí si len objednať svoje lieky. Webstránka DrThom.com chce najskôr poskytnúť túto službu pacientkam, ktore majú s pilulkami skúsenosť, neskôr svoje portfólio rozšíri o nové zákazničky. A záruka, že budú oboznámené so všetkými vedľajšími účinkami je minimálna, tak ako je zrejmý predpoklad, že predpisy budú zneužívané a dostanú sa k nim aj dievčatá akéhokoľvek veku.
Až do prečítania tejto správy som si myslela, že o škodlivosti antikoncepcie pre organizmus (hlavne pre ten mladý) vedia už snáď všetci. Pamätám sa, ako nás pred pár týždňami naša pedagogička upozorňovala na jej negatívne dôsledky. Najprv nám to bolo vtipné, kedže poučovať dvadsatročných adolescentov nenapadne hocikomu, ale keď spomenula prípady mozgovych príhod u tridsiatničiek pravdepodobne následkom kombinácie nikotínu a antikoncepcie, nedalo sa na tom príliš zabávať.
Čo ma dostalo ešte viac, bola dalšia informácia z Británie, tentokrát z prostredia škôl. Jedna z troch tamojších zakladných škôl (secondary school) je vraj vybavená na poskytovanie, okrem iného, piluliek „po". Bez toho, aby školskí lekári mali povinnosť informovať rodičov, môžu predpisovať tabletky už deťom vo veku 11 rokov.
Zástancovia sexuálnej výchovy a podobných myšlienok su určite spokojní, že je postarané o nechcené tehotenstvá a výchovu k ochrane. Ale je možné tvrdiť, že ľahká dostupnos ť antikoncepcie sa prejavuje pozitívne? Vedie to k väčšej rozumnosti detí k sexuálnej abstinencii? Čísla potratovosti u dievčat do 16 rokov medziročne vzrástli o 10 percent. Ešte hrozivejšie výsledky sú vo vekovej kategórii do 14 rokov - nárast o 21 percent.
Dostupnosť antikoncepcie na školách a cez internet priamo nabáda a podporuje deti k sexuálnej aktivite v tak nízkom veku. A vyzerá to tak, že v konečnom dôsledku sú spokojní všetci - štát, školy, deti a hlavne veľké spoločnosti. Lobbisti farmaceutických firiem boli zase raz úspešní. Podarilo sa im vytvoriť všeobecný súhlas s ich filozofiou: „Robte si čo chcete, hlavne si kupujte naše produkty".