reklama

Regulars, po našom štamgasti

Hovoria im the regulars. Pre personál reštaurácie sú niečim medzi zákazníkom a priateľom. Ten vzťah je zaujímavý - preberáte s nimi svoj osobný zivot a pritom vám pri odchode zaplatia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

 

Život na západe sa oproti tomu nášmu odohráva viac v puboch a reštauráciach. Tendenciu tráviť takmer všetok čas medzi prácou a spánkom s priateľmi v obľúbenom podniku som spozorovala na vlastné oči. Vo Vancouvri sa ľudia schádzajú so železnou pravidelnosťou.

Dobre, aj na Slovensku máme obdobu takéhoto socializačného prvku. Typická slovenská obec predsa pozostáva (okrem kostola a zmiešaného tovaru) hlavne z pohostinstva, všeobecne známeho ako krčma, kde sa deje tzv. spoločenské stýkanie. Avšak aj tak sa fungovanie podobných zariadení u nás a na severoamerickom kontinente len ťažko porovnáva. Hlavne keď ide o oddanosť zákazníka v jeho vzťahu k podniku a zamestnancom. A oddanosť sa tu (v jednom z troch svetových miest s najvychytenejšími reštauráciami) získava určite ťažšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Regulars zvyknú prísť do podniku takmer každý deň, alebo aspoň každý víkend, v rovnakom čase a s rovnakou požiadavkou. V piatok večer máme všetci napamäti, že prídu Andy a Allison a preto neusádzame nikoho za vysoký stol číslo 12. Andy mal pred pár tyždňami narodeniny (ktoré samozrejme oslavoval v našej reštaurácii) a doniesol koláčiky pre celý personál. Všetci jeho výtvor (alebo výtvor niektorej lokálnej pekárne) vychvalovali, tak si povedal, že odteraz nám bude vždy nosiť v piatok večer niečo na potešenie. A tak máme koláčiky každý týždeň.

Ak robíte v nejakom podniku pár rokov a stretávate tie iste tváre pravidelne, zvyknete si na seba a tak sa aj nechtiac sa zapojíte do života svojich zákazníkov. Viete o nich takmer všetko, oni vedia veľa o vás. Stačí si predstaviť typickú americkú filmovú scénu pri bare... Barman funguje ako psychoterapeut. Stávajú sa preto aj kurióznejsie prípady. Napríklad, keď „zamestnáte" vlastného zákaznika. Viete, kedy je jeho zvyčajný čas príchodu a vy ste dostali obrovskú chuť na cukríky, tak mu zavoláte, či by sa nezastavil po ceste do pubu v obchode.A tak Kenny pekne príde s gumennými medvedíkmi. Všetci sú spokojní. Kennymu to polichotí, je rád, že môže urobiť radosť svojim mladým kamarátkam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Regulars si objednávaju zväčša to isté. A tvária sa trochu urazene, keď si ich chute nezapamätáte. Keď príde Keith, všetci vedia, že mu treba objednat ‘glass of red house wine and chicken linguini to go‘. Nepísané pravidlo je, aby ste sa mu prihovorili. Už predsa nie je ‘customer‘ - už je ‘one of the regulars‘.

Naša reštaurácia sa stala pre mnohých druhým domovom. Väčšinu svojho času pobudnú u nás, majú tu známych, vždy sa nájde niekto, s kým sa môžu porozprávať a narovinu povedané, chodia k nám aj kvôli servírkam. Pekným servírkam. Pracovný nástroj je preto skôr úsmev ako ohromná šikovnosť. No veru, je to tvrdý biznis.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Avšak ak sa na to pozrieme z tej mäkšej stránky, nejde tu len o zaručené tringelty od stálych zákaznikov. Aj personál je vďačný, že môže v práci nadviazať priateľstvá a dostať zaplatené za to, že sa zabáva so svojimi známymi. Ak chce servirka v Kanade niečo zarobiť, musí sa vedieť obracať, čo znamená tráviť veľa času v zamestnaní. A spraviť si zo zamestnania miesto stretávania sa so svojimi priateľmi je priam ideálne.

Jedno z pravidiel marketingu hovorí, že 80 percent zisku tvorí 20 percent stálych zákazníkov. V tomto biznise je to viac ako pravda.

Martina Harvanová

Martina Harvanová

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Viem kto som a načo som tu...ale neviem kde sa budem uberať. Študentka, ktorá nepozná svoje budúce kroky, avšak chce vidieť svet zo všetkých strán. Zoznam autorových rubrík:  MédiáMarketingSvet na pár riadkovV KanadeSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu